Dame Kiri Te Kanawa in jury 50ste IVC

11 juni 2014 Tien dagen opera en liederen in ’s-Hertogenbosch tijdens het 50ste Internationaal Vocalisten Concours.

Dame Kiri Te Kanawa

's-Hertogenbosch, 11 juni 2014 – Liefhebbers van jong, klassiek zangtalent kunnen in september hun hart ophalen in 's-Hertogenbosch. Voor de 50ste keer wordt er het wereldberoemde Internationaal Vocalisten Concours georganiseerd. Jong talent uit de hele wereld zal dan met elkaar wedijveren om de geldprijzen en engagementen.

Juryleden zijn grote namen uit de wereld van opera en lied, zoals Dame Kiri Te Kanawa (foto), Siegfried Jerusalem, Elly Ameling, Irwin Gage, Kenneth Montgomery, Jard van Nes e.a. De juryleden geven ook openbare masterclasses. Alle concours-sessies, masterclasses en het familieconcert zijn toegankelijk voor publiek. Deze internationale zangtiendaagse duurt van 4 tot en met 14 september en speelt zich af in Theater aan de Parade (8 minuten lopen van het NS Station), onder de rook van de Sint Janskathedraal in de gastvrije stad 's-Hertogenbosch met de stijlvolle winkelstraatjes en vele uitstekende restaurants.

Het complete programma van het Internationaal Vocalisten Concours 's-Hertogenbosch is te vinden op www.ivc.nu.